Beleef het in de horeca!

Wanneer we uit eten gaan, willen we steeds vaker dat we naast lekker eten en drinken iets bijzonders hebben meegemaakt. Dat we nét wat extra’s krijgen. Het voedsel kan nog zo lekker smaken, als de rest van de zaak niet bevalt, klopt het totaalplaatje niet. De klant is koning en zo moet hij dat ook beleven.

Horecava onderzocht de beleving in de horeca. Ruim de helft van de consumenten vindt dat het belevingsniveau stijgt, 42 procent vindt van niet. Als de belangrijkste punten van gastvrijheid werden vriendelijk personeel en een goede prijs-kwaliteitsverhouding genoemd. Een opvallende uitkomst daarbij is, dat 96 procent van de horecaondernemers hun eigen zaak heel gastvrij vinden, terwijl 90 procent van de consumenten vindt dat de Nederlandse horeca nog veel kan verbeteren. De beleving van ondernemers en gasten sluiten dus niet op elkaar aan.

Het gaat gasten vaak om de beleving. Dat zit ‘m in van alles, van de inrichting van de zaak tot de vormgeving van de menukaart tot vriendelijk personeel. Gebruik maken van goed personeel is heel belangrijk. Houden ze voldoende rekening met of ze een glas al bij moeten schenken, of dringen ze zich op? Hoe spreken ze tegen gasten? Glimlachen ze? Alles draagt bij aan de beleving van de gast. Door de huidige economie zien we dat horeca gelegenheden steeds vaker gebruik maken van flexwerkers. Payroll constructies hebben een slecht imago in de media, maar enkele organisaties zijn juist gespecialiseerd in het onderhouden van flexwerkconstructies voor de horeca. Dit moet goed zijn, willen ze terugkeren. Als gasten vertrekken hebben ze geen tastbaar product om mee te nemen. Ze moeten het doen met de herinnering en indrukken die ze hebben opgedaan.

 

 

 

Reacties zijn gesloten.